Hvor ofte faktureres kommunale avgifter?
Svar: Fire ganger i året. Disse sendes ut cirka 10. mars, 10. mai, 10. september og 10. november.
Kan vi utsette/dele opp faktura?
Svar: Dersom du ikke klarer å betale innen forfall kan du søke om utsettelse av betaling eller en nedbetalingsavtale. Det er kun mulig å søke om avtale som varer frem til neste faktura produseres.
Du kan søke digital her: Søk om utsettelse eller nedbetalingsavtale
Eller du kan ta kontakt på telefon. Ring sentralbordet 62 43 30 00, og spør etter innfordringsavdelingen.
Hva er forskjell på vannmåler og areal?
Svar: Vannmåler måler faktisk forbruk. Gebyr for areal beregnes på husets størrelse og etter Husbankens beregningsregler.
Kan fakturamottaker endres?
Svar: Dette kan kun endres hvis du eier av halvparten av boligen. Du må være hjemmelshaver.
Hvordan klager jeg på fakturaen?
Svar: Dersom du er uenig i kravet må du gi tilbakemelding om dette så fort som mulig. Send e-post til va@elverum.kommune.no.
Klagene behandles fortløpende og alle får svar. Du må regne med noe behandlingstid.