Rektor Audhild Køhl
Assisterende rektor Gry Merethe Silkoset
Avdelingsleder Sigurd Salicath
Avdelingsleder Ane Sletten Engen
Miljøteam - Sosialrådgiver Elias Basmadjian
Miljøteam - Sosialrådgiver Hanne Norun Solberg
Miljøteam - Sosialrådgiver Jane Eggen Nyborg
Spes ped rådgiver Sissel Løcthing
Yrkes- og utdanningsrådgiver Nina I. Rauken
Digitale forsendelser
Digital forsending på elever som går på Elverum ungdomsskole skal sendes til organisasjonsnummer 975 273 253.
Andre dokumenter sendes digitalt til organisasjonsnummer 952 857 991.
Foreldreportalen og Visma Flyt skole
Du kan melde inn sykefravær for din elev, eller motta og sende melding fra lærer og skolen via appen Visma Flyt Skole eller foreldreportalen. Les mer og logg deg inn: Foreldreportalen Visma Flyt Skole
Om skolen
Elverum ungdomsskole ligger rett nord for Elverum sentrum, på østsiden av Glomma. Skolen har en sentral beliggenhet til idrettsanlegg og friarealer. Vi har cirka 740 elever, fordelt på 8. – 10. klasse og cirka 160 ansatte.
Vi ønsker å ha et trygt miljø, hvor det er lett å finne venner og trives. Videre har vi et sterkt faglig fokus, og vi tilrettelegger læringen slik at elvene kan utnytte sitt læringspotensiale best mulig. Samtidig setter vi tydelige krav til å bidra aktivt med egeninnsats, kunnskap og evner.
Velutstyrt avdelinger og allaktivitetspark i skolegården
Skolen ble renovert i 2000, og den fremstår godt oppdatert med tanke på bygningsmasse. Det er også lagt vekt på velutstyrte avdelinger for aktuelle fag som naturfag, mat og helse samt kunst og håndverk. Høsten 2023 fikk vi flere nye klasse- og grupperom i et trebygg på nordsiden av skolen.
Vi har allaktivitetspark i skolegården med skatebane, sparkesykkelbane, parkour, basketball-bane, hengekøyer og mye mer.
Faglig fokus
Skolen har et sterkt faglig fokus og vi som jobber her ønsker å bidra til at hver enkelt får utnytte sitt læringspotensiale, og bidra på en positiv måte til ungdommenes dannelse og utvikling.
Vi er bevisst på hvor viktig dette for deres fremtidige liv og muligheter. Vi vil være gode på tilrettelegging av læring, men setter tydelige krav til å bidra aktivt med egen innsats, kunnskap og evner.